torsdag 6 december 2012

Julpyssel!


Nu när julen närmar sig är inspirationen för julpyssel hög. Har mycket som jag vill hinna med innan jul, men tveksamt om jag hinner med allt.
Snöflingan på bilden är inte virkad av mig, men jag har planer på att virka snöflingor med. Jag köpte för ett tag sedan boken 100 snöflingor att virka, så det är bara att börja =). 

Det här har jag gjort hittills:


Torkade apelsiner


 Julstjärna av papper från Panduro Hobby. 
Beskrivning till denna hittade jag i tidningen Allt om Handarbete.

 En till pappers julstjärna.

Ytterligare en pappers julstjärna.


 En mini tomteluva. 
Beskrivning till den hittade jag på Raverly, som har mycket 
mönster på virkat och stickat till bland annat julen.
Direktlänk till luvan finns här.

 Den lilla mus ska representera sången "Mössens julafton" 
på förskolan där praktiken görs, så den fick tomteluvan.


Pepparkakor på egengjord deg. 
Behöver jag säga att det blev gott ;)


Vår fina adventsljusstake.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar