tisdag 9 oktober 2012

Virkade fodral


Det har virkats ett mobil fodral och ett kamera fodral.
Vill du också virka ett fodral?
Nedan jag skrivit hur jag virkade fodralen och om det är något ni undrar över gällande beskrivningen är det bara att fråga.

Så här gjorde jag:

- Virkade så många lm som behövs för de att gå runt.
- Därefter 1 sm i lm.
- Virkade ett eller två varv enkla varv fm, mät emellanåt för att se hur många enkla varv med fm som behövs för botten.
- Virka  sen ett varv med fm i inre maskbågen.
- Fortsätt virka enkla varv med fm i hela maskbågen tills den blir så stor som du vill ha den.

Kanten på mobilfodralet virkade jag så här:

- 3 lm, 2 st i samma m, sm i nästa m, * 3 st i samma m, sm i nästa m* upprpea v ut.


Locket på fodralet till kameran virkade jag så här:

- När fodralet är så pass stort som du vill ha det virka ett halvt varv med fm i inre maskbågen.
- virka så pass många rader som du vill ha med enkla varv fm.
- I näst sista v med enkla fm virka 3 lm (eller så pass många lm som behövs för att gå runt knappen.)
- 1 enkelt varv med fm i varje m
- 3 lm, 2 st i samma m, sm i nästa m, * 3 st i samma m, sm i nästa m* upprepa raden ut.

De första maskorna som virkades som är i botten sys ihop.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar