tisdag 15 januari 2013

Påbörjade projekt

Jag kan aldrig göra ett projekt i taget, så fler och fler startas upp och virkas i omgångar. Men jag har bestämt att jag ska slutföra de allihopa. Här är ett par projekt som jag gör:

Igår började jag virka den lilla ugglan som 
ska ha färgerna lila och rosa.

 Även om det är svårt att se det nu kommer 
detta att bli en elefant. Ett projekt där många varv ska virkas 
så kommer att ta ett tag innan den blir klar.

Det färdiga resultatet ska bli såhär. Jag virkar med virknål 4,
så kommer att bli rätt så stor, längre än 45 cm.
Detta mönster finns att köpa på Stoff & Stil

Här sitter jag hos en vän och virkar på elefanten.
Vännen hade en pysselkväll och vi var flera som virkade
och en som broderade. 

Det bjöds på blåbärscupcakes med topping gjord av creme cheese 
och vit choklad. Behöver jag säga att det var gott ;).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar