onsdag 13 mars 2013

Decoupage

I helgen var jag inne på Panduro Hobby och såg något som jag tyckte lät spännande, tillbehör till decoupage!
Vad är det kanske du undrar. Det är en dekorationsteknik där föremål kläs med utklippta mönster, färgade pappersbitar och servetter som fästets med ett speciellt lim på exempelvis papier maché figurer, träklämmor med mera.
Jag valde att köpa en katt i papier maché och servetter. Eftersom jag tyckte att det blev för dyrt att dessutom köpa speciellt klister som var avsatt för decoupage valde jag att istället testa att klistra med Karlssons klister.
Det är inget som jag rekommenderar, eftersom servetter är så sköra och klistret torkar snabbt och blir segt, vilket gjorde att det var lätt att servetten gick sönder.
Jag fick rätt på det till sist och tyckte att det var roligt och kan tänka mig att göra det igen, men då med klister avsett för decoupage.

Katten innan servetter och klister kom på.


Resultatet:






Vill du veta mer om decoupage kan du kolla in denna film:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar