söndag 11 mars 2012

En weekend i Danmark

Denna helgen har spenderats i Danmark. Jag och min pojkvän fick av hans mamma i julklapp tur-&-retur biljetter till Danmark samt konsertbiljetter till med Magtens korridorer och övernattning på ett hotell.
Vi var totalt 9 personer som tog tåget mot Köpenhamn igår morse. När vi kom fram blev det shopping på Ströget och turkisk mat, vilket var rätt gott.
Jag handlade bland annat en jättesöt klänning som jag är väldigt glad över.


Efter shoppingen tog vi tåget mot Helsingör och tog in på ett hotell. Senare under kvällen gick vi ut och drack drinkar, öl och cider. Jag drack en jättegod cider, Sommersby svart vinbär. Synd att den inte finns i Sverige. 
Senare på kvällen drog vi till en konsert och såg Magtens korridorer. Det var lite mycket rock för min del, men några av sångerna var faktiskt bra =).
Dagen efter gick vi lite i det fina vädret i Helsingör och sen drog vi hem till Sverige igen. 


Magtens korridorer



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar