söndag 3 juni 2012

Glass i stora lass!

Jag hittade ett virkmönster på ett sött glassbokmärke och jag som älskar glass var ju självklart tvungen att virka den =).
Om du också vill virka glassen, så finns en länk till mönstret längre ner.
Jag virkade själva struten lite annorlunda än vad det står i mönstret för att få den mer spetsig. När jag gjorde den utifrån mönstret blev den rund. Skillnaden som jag gjorde var att jag virkade ett fast varv mellan varje varv där det blir en ökning, exempelvis:
- 6 fm i magisk ring
- 1 varv med en fm i varje fm
- fm i första fm och 2 fm i nästa
- 1 varv med en fm i varje fm
- fm i nästa 2 fm och 2 fm i en fm
- 1 varv med en fm i varje fm

osv.

Jag använde Candy garn och virknål 2.

Här är länken till mönstret och till en massa annat skoj:







1 kommentar: