onsdag 18 juli 2012

Virkade jordgubbar och garnshopping!


Idag har det blivit lite roadtrip fast med tåg. Jag kommer att virka en hjärtekatt och några syskondjur. Ett av garnmärket som rekommenderades att virka i fanns i en butik med cirka en timmes resväg med buss och tåg från mig. Så istället för att betala porto tåg jag tåget dit.
Efter det blev det en annan butik närmare mig för lite mer garnshopping och inhandlande av ögon. Känner mig rätt så glad över det inhandlade materialet.








Vad är då hjärtekatten?
Det är ett företag som startades av två tjejer under våren 2011 och dem  samlar in virkade hjärtekatter från hela landet för att sedan skickas vidare till Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg och till Skånes universitetssjukhus i Lund där de ges till barn som föds med hjärtfel och måste tillbringa sin första tid i livet på en barnhjärtavdelning. Hjärtekatten visar att barnet är unik och speciell och inte bara sjuk. Det föds omkring 1000 hjärtebarn i Sverige varje år och alla borde få ha en egen hjärtekatt!
Vill du läsa mer kan du kika in på deras blogg på adressen http://hjartekatten.blogspot.se/




Annat som också ha gjorts idag är att jag har sytt fast det sista stygnet på fröerna på ett par jordgubbar som jag har virkat. Dessa jordgubbar kommer sedan att få en lång grön stjälk och bli bokmärken.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar